De reis gaat bijna beginnen!

16 maart 2022 - Leeuwarden, Nederland

Lieve familie, vrienden en andere belangstellenden,

De afgelopen maanden was een behoorlijke reis. Mijn baan opzeggen, een week naar München, twee weken naar Zwitserland en nog twee vrijgezellenfeesten tussendoor organiseren. En verder natuurlijk volop bezig om mijn reis te plannen. Mijn grootste droom is om door Australië, Nieuw-Zeeland en Azië te reizen. Alleen door alle coronamaatregelen is dat op dit moment niet mogelijk. Aangezien ik alle continenten een keer wil aandoen, en dan het liefst zoveel mogelijk landen, viel mijn keus op Midden- of Zuid-Amerika. Er zijn zoveel mooie landen en zoveel mooie plekken op deze continenten, waardoor het lastig was om een keus te maken. In eerste instantie wou ik graag naar Midden-Amerika. Net de (ei)landen die ik wilde bezoeken was wat lastiger om te gaan backpacken. Het is heus niet onmogelijk, maar aangezien dit mijn eerste solo backpack reis is, wilde ik het mijzelf niet te moeilijk maken. Uiteindelijk heb ik gekeken wat mogelijk is in drie maanden tijd. Daarop is mijn keus gevallen op Colombia, Ecuador en Peru!

In deze weken aan voorbereiding heb ik een route gemaakt die ik in drie maanden wil gaan bereizen. Eerst beangstigde dit mij, omdat ik bang was dat ik te strikt aan deze route zou vasthouden. Onder millennials het bekende 'FOMO': Fear of missing out. Wat nou als ik terugkom en ik heb mooie plekken gemist? Wat nou als ik dat ene coole restaurantje heb gemist? Wat nou als ik een bekende highlight heb gemist? Dit is iets wat ik inmiddels heb losgelaten. Ik zal niet alles kunnen zien in drie maanden tijd. En ik wil ook de mogelijkheid hebben om ergens langer te blijven, ook al betekent dit dat ik een plek moet overslaan.

Een reisblog bijhouden tijdens het backpacken is denk ik een ambitieus plan. Het is namelijk niet aan te raden om op een terras midden in de stad je laptop tevoorschijn te halen om even lekker te gaan schrijven. Het schrijven zal wellicht goed lukken, maar de kans dat je daarna geen laptop meer hebt is aanzienlijk. Desalniettemin ga ik mijn best doen om jullie op te hoogte te houden van mijn avonturen via deze blog, maar uiteraard ook gewoon op mijn socials. Dus ik zou zeggen: heb je interesse in mijn avonturen, houdt mij dan vooral in de gaten! Stelletje stalkers ;).

Ik zie jullie allemaal over drie maanden, en voor nu zeg ik: Adios!

Elsa

1. Jelle:
    Have fun Elssss 😄
  2. Jolanda Sloot:
    16 maart 2022
    Lekker genieten en weer gezond thuis komen. Dikke knuffell
  3. Marty:
    Lekker geniet Elsa xxx
  4. Katja Lindeboom:
    16 maart 2022
    O heel heel veel plezier.
  5. Emmy:
    Veel plezier!!
  6. A. Croes:
    16 maart 2022
    Geniet ervan maar wees ook voorzichtig. Veel plezier gewenst meissie. 😘💋
  7. Elly Onclin:
    Geniet Elsa en voorzichtig 😘👊
  8. Paul van den Heuvel:
    17 maart 2022
    Uit ervaring (wandeling richting santiago de compostella) weet ik dat elke dag niet gaat lukken maar wie weet lukt het jou om het bij te houden.
    Succes vooral veel veiligheid en mooie momenten gewenst en doorzettingsvermogen...
    Knuf Paul
  9. Kaianu:
    17 maart 2022
    Go Go Go! Veel plezier Elsa!